dinsdag 11 december 2012

ePitch vervolg

In oktober 2011 vertelde ik over mijn eerste ePitch en dat ik dat wel erg interessant vond. Er zaten ook wat nadelen aan maar ik ben er toch over gaan nadenken. En eigenlijk was mijn eerste ingeving nog steeds goed: met een ePitch kun je iets bijzonders toevoegen aan je onderwijs.

Ik heb twee channels laten aanmaken en had direct een docent in gedachten waarvan ik het idee had dat hij dit leuk zou vinden. Die gedachte bleek juist. Hij heeft de ePitch ingezet in zijn onderwijs, voor het vak Engelse communicatie, bij de academie Financiën, Economie en Management. Het ging er bij de opdracht om dat de student het product dat hij aan de man wil brengen, met een ePitch moest promoten. Deze FEM-studenten staan niet direct bekend om hun creativiteit. Maar wat hebben zij leuke, creatieve talenten ontplooid bij het maken van hun ePitch! Er was wel een kleine stimulans via extra studiepunten, maar de resultaten waren geweldig. En de studenten vonden het zelf ook erg leuk op deze manier uitgedaagd te worden. De docent was tevreden dat het hem geen extra tijd kostte, immers, de studenten waren aan het werk. Maar het succes is voor docent en studenten wel zodanig dat er een vervolg komt. Ik heb hierover heel kort iets verteld tijdens de Weblectures Ervaringen en Ideeën (WEI)dag van de SIG Weblectures op 11 oktober 2012.

Ook andere academies hebben belangstelling voor de ePitch-vorm, maar dan voor andere opdrachten. Wat te denken van een sollicitatie opdracht waarbij de studenten de ePitch gebruiken om zichzelf te presenteren als kandidaat voor een vacature. Daarna kunnen de studenten hun stem uitbrengen op de (in hun ogen) beste kandidaat. Een "commissie" bepaalt vervolgens welke 3 kandidaten zij willen uitnodigen voor een gesprek. Het lijkt me interessant om te zien of er verschil zit in de keuze van de commissie en de drie populairste ePitches en waar hem dat dan in zit!
Dit kun je zo vertalen naar een opdracht voor bijvoorbeeld een studentmakelaar die een van tevoren aangegeven object met de specs aanprijst via de ePitch, waarna een "klant" bepaalt met welke makelaar hij/zij in zee wil gaan en waarom.

Natuurlijk kun je gewoon met ultrakorte video's werken zonder de omgeving van ePitch, maar eerlijk is eerlijk, de ePitch-omgeving zoals die nu bestaat is wel erg aantrekkelijk. En je kunt tegenwoordig ook met Facebook inloggen, kijk op ePitch.tv!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Creative Commons-Licentie
Dit werk is gelicenseerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 3.0 Unported licentie