woensdag 19 december 2012

Volgen met Swivl

Enige tijd geleden zag ik een berichtje over de Swivl voorbij komen. De Swivl is via crowdfunding gerealiseerd is en je ziet maar weer tot welke interessante en innovatieve producten dat kan leiden!

Met de Swivl kun je met je iPod touch of je iPhone video's opnemen en daarbij iemand volgen. De Swivl gebruikt daarbij een clip waar de camera zich op richt. Je hebt er wel de app bij nodig, maar daarna wijst het zichzelf. Dat weet ik omdat ik er een heb kunnen lenen om uit te testen. En het werkt echt prima!
De Swivl die ik mee heb gekregen heeft een draadloze microfoon in de clip verwerkt, en dat werkt uitstekend. Groot voordeel is dat je geen cameraman nodig hebt, dus een wat beweeglijke docent kan toch zichzelf en zijn uitleg opnemen. De video (.mov uiteraard) kun je vervolgens in Moviemaker bewerken en publiceren. Erg eenvoudig allemaal en daarmee zeker een interessante tool voor docenten, maar ook voor studenten.

Hier zie je een voorbeeld van hoe de Swivl werkt en wat je ermee kunt:



In 2013 zal er een grotere versie van de Swivl op de markt komen, geschikt voor iPad en videocamera's. Voorlopig vind ik deze handzame versie wel erg leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Creative Commons-Licentie
Dit werk is gelicenseerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 3.0 Unported licentie