donderdag 9 februari 2012

Weblecturesbijeenkomst en HANdige tips

Afgelopen dinsdag was er een bijeenkomst van de Community Weblectures (onderdeel van de SURF SIG WEBstroom) en we waren dit keer te gast bij de UvA. Het was een prima bijeenkomst met interessante presentaties.
's Ochtends over Webcolleges aan de UvA, the next step met de plannen en het beleid voor de komende jaren. Tijdens de lunch was er een rondleiding door de studio's en montageruimtes van het AudioVisueelCentrum. Wat een spullen, om jaloers te worden.
's Middags waren er presentaties: van Frank Thuss (HAN) over mobile learning, Leo de Jong zette ons aan het werk voor de website weblectures.nl en Koos Winnips (RUG) rondde de dag af met resultaten van een onderzoek naar effecten van weblectures.
Natuurlijk hoor je veel, spreek je mensen en in de trein terug ga je bezig met de informatie verwerken. Vooral dat wat Frank vertelde triggerde mij. Hij had het over de mogelijkheden met de app Coach's eye en dat ben ik in de trein gaan uitproberen. En ik ben erg enthousiast! Frank heeft er al een tijdje geleden over geblogd. Hier de link daarheen. Hij heeft echt gekozen om over apps in het onderwijs te bloggen en ik vind dat fijn!

1 opmerking:

  1. Lijkt me een interessante tool. Ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt.

    BeantwoordenVerwijderen

 
Creative Commons-Licentie
Dit werk is gelicenseerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 3.0 Unported licentie