vrijdag 1 juni 2012

iPad tip

Sinds enige tijd heb ik een speciale softtouch pen voor mijn iPad. Reuze handig maar ... als ik een programma wil afsluiten moet ik met mijn vinger de homeknop indrukken, volume aanpassen gaat ook lastig. Ik zou dat graag met de pen doen, maar dat werkt natuurlijk niet. Totdat .... mijn zoon op zijn iPhone problemen had met de homeknop. Die functioneerde niet meer en hij moest telkens de telefoon uit en weer aanzetten om te schakelen tussen programma's.

Ik heb op Google rondgekeken en vond een goede tip: Ga naar de Instellingen, kies Algemeen, dan Toegankelijkheid en vervolgens zet je de Assistive touch aan. Je krijgt dan een witte knop in je scherm te zien. Deze virtuele witte knop kun je schuiven naar de plek waar je hem in je scherm wilt hebben.


Als je er op tikt kun je kiezen voor Thuis, Favorieten, Gebaren of Apparaat. Tik je op Thuis dan is het alsof je op de homeknop hebt gedrukt. Een uitkomst voor mijn zoon.

Maar het bracht me op een idee: Dit is ook handig als je met een pen werkt. En nu gebruik ik deze virtuele mogelijkheid dagelijks. Natuurlijk voor de homeknop, maar ook om in Apparaat met de pen bv het geluid harder of zachter te zetten of het scherm vast te zetten.

Ik had dit nog nergens gelezen, vandaar dat ik het nu op mijn blog zet. Je hoeft de pen niet neer te leggen maar kunt gewoon je iPhone of iPad ermee bedienen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Creative Commons-Licentie
Dit werk is gelicenseerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 3.0 Unported licentie