donderdag 20 oktober 2011

QRCode statistiek

Ik kreeg onlangs een mail van mijn altijd alerte collega Johan S. waarin hij vroeg naar de mogelijkheden om QRcodes te gebruiken bij aanwezigheid van studenten. Dan kan hij studenten een eigen QRC geven en die scannen, om vervolgens op een pagina terecht te komen waar hij de student kan aanvinken als aanwezig. Weer een superleuke uitdaging! Volgens mij zou ook dat laatste automatisch moeten kunnen, zoals bij voorraden van een supermarkt.

Bij de speurtocht naar het antwoord vond ik via de blog Design4Learning een site van Google waar je niet alleen je url verkleint, maar waar direct een QRcode gegenereerd wordt en ... waar je kunt zien hoe vaak deze is gescand, vanuit welk land, welk platform. Gratis!
Ga naar http://goo.gl, vul je (lange) url in en kijk bij details naar de statistiek en je QRCode.

Ik heb de superlange url van dit blog uitgeprobeerd, met deze QRC als resultaat. Als ik hier klik dan zie ik (ook niet ingelogd via gmail) de statistiek.

Nu ga ik verder zoeken naar een antwoord voor Johan. Mocht je een idee hebben, laat het me weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Creative Commons-Licentie
Dit werk is gelicenseerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 3.0 Unported licentie