donderdag 22 oktober 2009

Digitaal Schoolbord in het hbo

Deze week ben ik met ActivInspire (software voor het ActivBoard van Promethean) aan het oefenen. Ooit is begonnen met de ActivPrimary, die op de basisschool wordt gebruikt. Voor het voortgezet en hoger onderwijs is ActivStudio ontwikkeld. In de eerdere versies van was het basisschoolidee nog erg aanwezig. Inmiddels is dat niet meer zo. De layout en de mogelijkheden maken het tot een meer volwassen product. Daarnaast is de software veel intuïtiever en gebruiksvriendelijker geworden.
Na twee dagen prutsen kan ik zeggen dat het digitale schoolbord absoluut meerwaarde kan hebben in het hbo. Niet alleen vanwege de nieuwe generatie studenten die gewend zijn aan het digitale schoolbord. Ook de interactie die mogelijk is en de verschillende tools, om dat wat je wilt overbrengen net even eigentijdser en speelser te doen, maken dat ik het jammer vind dat ik zelf geen lessen meer geef. Mijn oefening is een introductieles voor cursisten en in pdf geexporteerd. Met ISSUU is het tot een mooi boekje gebundeld. De verschillende acties zijn nu niet te volgen, maar neem van mij aan dat het echt interactief is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Creative Commons-Licentie
Dit werk is gelicenseerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 3.0 Unported licentie