Posts tonen met het label iPhone. Alle posts tonen
Posts tonen met het label iPhone. Alle posts tonen

woensdag 3 oktober 2012

Leven na de FLIP?

Dat was de vraag die in onze SURF WEBstroomcommunity op Linkedin gesteld werd.

De FLIP, een uiterst handzaam videocameraatje, dat echt ideaal was om door studenten gebruikt te worden. Wat ik zelf bij de FLIP ook zo prettig vond was de goede geluidskwaliteit. Helaas is fabrikant Cisco met de productie gestopt. Vooral vanwege het feit dat met de huidige smartphones een videootje maken al heel eenvoudig ging en dat de FLIP daarmee overbodig was. Maar wat lees ik vandaag op de website van de iPhoneclub?

Flipcamera keert terug als iPhone-app Givit



Ik heb deze (gratis) app direct opgehaald en ga het eens proberen! Wordt vervolgd.

zaterdag 16 juni 2012

Evernote Clipper met dank aan Henny

Van je collega's leer je nog eens wat. Collega Henny zette op onze Yammer de tip met Evernote Clipper. Hiermee kun je in Safari webpagina's binnen halen in Evernote.

The Evernote Clipper is a great way to add URLs and sites to Evernote notebooks. It is a bookmarklet javascript that one can place on their browser bookmark bar to quickly select. But, in iOS, you don’t have that kind of functionality. Good news is the bookmarks function in Safari on iOS does allow execution of javascript. Works well on iPad, works okay on iPhone.

Lees verder op deze website.

Ik heb het net even geprobeerd en het is inderdaad heel handig. Om de code van de text file niet over te typen, heb ik die naar mijzelf gemaild, geselecteerd en geplakt.

Volgende maand ben ik naar de DIVERSE 2012 in Leuven en dan kan ik snel het programma nog even bekijken in Evernote op mijn iPad!

vrijdag 1 juni 2012

iPad tip

Sinds enige tijd heb ik een speciale softtouch pen voor mijn iPad. Reuze handig maar ... als ik een programma wil afsluiten moet ik met mijn vinger de homeknop indrukken, volume aanpassen gaat ook lastig. Ik zou dat graag met de pen doen, maar dat werkt natuurlijk niet. Totdat .... mijn zoon op zijn iPhone problemen had met de homeknop. Die functioneerde niet meer en hij moest telkens de telefoon uit en weer aanzetten om te schakelen tussen programma's.

Ik heb op Google rondgekeken en vond een goede tip: Ga naar de Instellingen, kies Algemeen, dan Toegankelijkheid en vervolgens zet je de Assistive touch aan. Je krijgt dan een witte knop in je scherm te zien. Deze virtuele witte knop kun je schuiven naar de plek waar je hem in je scherm wilt hebben.


Als je er op tikt kun je kiezen voor Thuis, Favorieten, Gebaren of Apparaat. Tik je op Thuis dan is het alsof je op de homeknop hebt gedrukt. Een uitkomst voor mijn zoon.

Maar het bracht me op een idee: Dit is ook handig als je met een pen werkt. En nu gebruik ik deze virtuele mogelijkheid dagelijks. Natuurlijk voor de homeknop, maar ook om in Apparaat met de pen bv het geluid harder of zachter te zetten of het scherm vast te zetten.

Ik had dit nog nergens gelezen, vandaar dat ik het nu op mijn blog zet. Je hoeft de pen niet neer te leggen maar kunt gewoon je iPhone of iPad ermee bedienen!

vrijdag 17 februari 2012

Scannen met je iPhone

Het gebeurt me regelmatig dat ik een brief, rekening of iets dergelijks even zou willen scannen of kopieren, maar er is geen scan/kopieerapparaat in de buurt. Meestal maak ik dan een foto die ik dan naar mijzelf email. Nu is er een handige app die dat beter kan: Genius Scan.
Genius Scan turns your iPhone into a pocket scanner. It enables you to quickly scan documents on the go and email the scans as JPEG or PDF.

Het werkt prima! Mooie vind ik dat je kunt selecteren welk deel van de scan je wilt bewaren. Je kunt je scan delen op Facebook en Twitter, emailen en uploaden naar andere apps. Uploads naar Dropbox, Good Reader en enkele andere zitten in de gratis versie. Uploads naar andere apps als Box, Google Docs, Evernote, etc. zijn beschikbaar in de betaalde versie (2,39 euro).

zondag 5 februari 2012

Offline video's kijken met Spool, save it for later

Met de gelimiteerde data abonnementen is het handig als je offline content kunt bekijken. Met de tool Spool kan dat.
Hoe werkt het? Je installeert de Spool plugin voor je browser op de PC, vervolgens de Spool app op je mobile device. Als je op internet iets tegenkomt dat je later wilt bekijken, dan bewaar je dat met Spool. Alles wordt gesynchroniseerd met je mobile devices en wordt offline beschikbaar gemaakt. Vanaf je mobile device kun je dat vervolgens bekijken. Het werkt zowel op de iOS als op Android. Helemaal bijzonder is dat de content naar HTML5 formaat wordt omgezet. Flash is dus niet nodig.

De mensen achter Spool doen dat wel slim: Je vraagt om uitgenodigd te worden om mee te mogen doen. Dan komt je op een lijst. Als je deze link gebruikt om "uitgenodigd" te worden, schuif ik een stukje hoger op de lijst en ben ik ook eerder aan de beurt voor een account :) Dan kan ik eens uitproberen of het echt allemaal zo eenvoudig gaat!

woensdag 26 januari 2011

Voorbeeld voor mobile

Hier is een voorbeeldclip die op een iPhone of iPad geprobeerd kan worden.
Dit biedt veel perspectief voor de didactische mogelijkheden in mobile learning, vooral omdat de weblectures zo snel en eenvoudig gemaakt kunnen worden. Voor weblectures zonder video maakt het natuurlijk niets uit ;-).

vrijdag 21 januari 2011

Picture in picture!

Met de upgrade van Panopto Focus naar de 3.1 is er een vodcastoutput beschikbaar gekomen waarmee je een picture in picture beeld van de weblecture krijgt. Deze picture in picture moet je wel aangeven in de settings van de weblecture.
De presentatie is groot en rechtsonder is een klein scherm met de video-opname van de spreker. Het werkt prima op de iPhone en iPad. Scrollen in de slides gaat niet, maar je kunt wel met de tijdsbalk werken als je naar een verder of eerder punt in de weblecture wilt gaan.
Wil je dit zelf bekijken dan even mij berichten.

Ik ben er super enthousiast over want dit biedt veel mobile mogelijkheden!

Aanvulling:
Bij Saxion hebben we sinds gister Bbmobile. Ik kon het niet laten en heb net een weblecture geplaatst in mijn oefencursus Bb. Vervolgens ben ik op de iPad met Bbmobile naar mijn cursus gegaan en heb de weblecture geopend. Daar waar sommige schermpjes nog niet op groot formaat kunnen komen, lukt dat met het weblecturescherm wel. De weblecture speelt uitstekend af met de PPT groot en de spreker klein rechtsonder in beeld. Dit werkt dus! :-D

donderdag 7 oktober 2010

e-Clicker voor iPhone en iPad

Ik ben geabonneerd op de HANovatie-nieuwsbrief. Vandaag kwam er weer een nieuwe binnen en het onderwerp eClicker voor iPad en iPhone trok direct mijn aandacht. Het blijkt een artikel te zijn uit de blog van Frank Thuss, docent aan de HAN.
Met de eClicker (voor 7,99 euro in de iTunes app store verkrijgbaar) kunnen studenten met hun iPhone of iPad vragen beantwoorden. Een leuk alternatief voor de gangbare stemkastjes, groot nadeel is dat het alleen voor Apple spullen is.
Zie hier het blogartikel met het hele verhaal.

Het zal niemand verbazen dat ik de blog van Frank in mijn favorieten heb opgenomen.
 
Creative Commons-Licentie
Dit werk is gelicenseerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 3.0 Unported licentie