Posts tonen met het label presentatie. Alle posts tonen
Posts tonen met het label presentatie. Alle posts tonen

maandag 2 juli 2012

DIVERSE 2012

Vanaf morgen, 3 juli 2012, ben ik te vinden op de DIVERSE 2012, dit keer in leuven.

Zoals de website vermeldt: DIVERSE is the leading conference regarding all aspects of video and videoconferencing in education: teaching, research, management, etc. This includes the convergence of these technologies; the emergence of new possibilities such as "presence production" for learning, interactive television, virtual reality and computer games techniques, and handheld access to moving images."

Samen met Esther van der Linde van de HAN houd ik een presentatie over de Flipped classroom, inderdaad, in het Engels. Ik heb er zin in en zal na afloop op dit blog verslag doen!

vrijdag 10 februari 2012

Nancy Duarte: The secret structure of great talks

Regelmatig kijk ik rond wat anderen voor interessants te melden hebben. Nu via Linkedin en mijn zusje kwam ik bij Dirk de Boe (Edushock) terecht die een TEDx presentatie aanraadde. De spreker is Nancy Duarte:

From the "I have a dream" speech to Steve Jobs’ iPhone launch, all great presentations have a common architecture. At TEDxEast, Nancy Duarte draws lessons on how to make a powerful call-to-action.

Het is een zeer interessante insteek van Nancy. Helaas is het videobeeld niet vloeiend, maar wat ze vertelt en laat zien vind ik geweldig! Het geeft handvatten voor een presentatie die mensen boeit en zal bij blijven. Dat is zeker ook interessant in het onderwijs!

 
Creative Commons-Licentie
Dit werk is gelicenseerd onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 3.0 Unported licentie